
En ny viktig match väntade idag när LSK ställdes mot Orust i ett spännande derby.
Orust som stått emot ordentligt i DM-semifinalen (LSK-seger, 2-0) för en månad sedan skulle säkert försvara sig väl även denna dag. Det började bra för LSK och i den 10:e kunde man ta ledningen, genom Ida Wallenius. Två snabba mål på kort tid, så var LSK uppe i en ledning med 0-3. Det efter mål av Sandra Bagger och Alice Jensen. Sandra Baggers mål betydde att hon därmed gjort 100 mål i seriesammanhang för LSK – stort grattis! Resultatet stod sig sedan halvleken ut.
I andra halvlek kunde LSK utöka ledningen, på straff, till 0-4. Vem tror ni gjorde målet? Jo givetvis, Sandra Bagger! Minuterna senare kunde Orust reducera till 1-4, även det på straff. LSK skulle dock drabbas av en utvisning när Lisa Malmeling fick två varningar. LSK stod ändå upp starkt och vann komfortabelt med 1-4.
En ny viktig seger som betyder att LSK hänger på i toppen av Division 2. Härnäst väntar hemmamatch mot Vänersborgs FK nästa fredag kl: 19.00, på Skarsjövallen. Då hoppas vi på en ny seger. Väl mött då.





