Folkets lilla kåseri om Degerforsmatchen

Folkets lilla kåseri om LSK bortamatch Degerfors IF 16/8

Hade andra segern för året, fått upp LSK på rätta spåret?
Tre poäng mot AFC i match den svåra, hade självklart stärkt de våra.
Slå bruksgrabbarna på Stora Valla, just nu seriebäst av alla?
Något rejält att bita i, med rätt taktik kanske så kunde bli!

Så var känslan och humöret, när folket kröp in i ensamma hörnet.
Knappt man där var inne, man förstod att ”Diffarna” hade annat i sinne.
Ta poäng av värmlandspöjka lät dock skoj, även om det kändes som en ploy.
Bara se upp för backarna, rödvita laget vänder så snabbt på klackarna!

Trots att hemmalaget hade mycket boll, de våra hade matchen under viss kontroll.
Åtminstone under dryga första halvan, när plötsligt de gröna fick stora skälvan.
På en kvart hoppet om vinsten svängde, till ett rejält och poänglöst elände.
Tre mål i baken vid halvtidsvila, så hopplöst att man bort från detta började kila.
Så var det ju LSK målförmåga sista kvarten, tänkte om och återvände till matchen.

LSK kom till andra med friskt och framåt spel, man såg fram mot matchens sista del.
LSK byter av många kämpar, samtidigt som hemmalagets segervisshet något krampar.
Man får riktig matchhistorisk noja, när Jesper avslutar vackert anfall med sin 3-1 doja.
Skulle det hända igen man hoppades och trängte, tills DIF med fyran matchen sänkte.

Månne det är startelvans skiften i platseriet, som smugit in grus i lagmaskineriet?
För de som tror att anfall är bästa försvar, har verkligheten nu gett annat svar.
Taktiken ute på plan ser så bra ut, men framför egna målet tyckts detta tatt slut?
Ordandet om detta ger föga tröster, kanske tänka om inför matchen mot Öster!

Gunnar på Orust

 

cool good eh love2 cute confused notgood numb disgusting fail