
Efter en imponerande inledning på säsongen har LSK:s Issaka ”Baba” Seidu röstats fram till Månadens spelare i Superettan, i april. Den offensivt frejdiga vänsterbacken har snabbt blivit en publikfavorit genom sitt energifyllda spel, där han kombinerat mod framåt med stabilitet i defensiven.
Issaka ”Baba” Seidu var en av tre nominerade till priset för april och står nu alltså som vinnare, där motiveringen när han nominerades var:
”Seidu anlände till LSK inför säsongen och har varit en ren uppenbarelse från sin vänsterbacksplats. Den frejdige ghananen stängde sin kant bakåt och var samtidigt ett ordentligt offensivt hot för Superettan-nykomlingen under den första månadens spel.”
Förutom äran att ha blivit framröstad till Månadens spelare i april har Seidu även fått möjlighet att skänka prissumman från SEF:s huvudsponsor, Unibet, till ett av klubbens samhällsengagemang. Seidu vill uppmuntra och ge möjligheter till klubbens nästa generation och har därför valt att donera prissumman till LSK/GIF:s ungdomssektion.
Issaka ”Baba” Seidu själv är stolt över priset och kommenterar det på följande vis:
– I’m honored to be named Player of the Month. A big thank you to everyone who voted for me. I truly appreciate the support this award isn’t just mine it belongs to my teammates, coaches and everyone behind the scenes who push me every day. I also wanted to use this moment to give back by donating to the youth organization. Supporting young talent and helping create opportunities for the next generation means a lot to me. We all start somewhere and I hope this can inspire and support those coming up. Thank you again for the love and support.
I samband med hemmamatchen mot GIF Sundsvall 14/5 kommer ”Baba” uppmärksammas och få ta emot priset. Tillsammans med ”Baba” vill LSK rikta ett stort tack till alla som röstat och ser även fram emot 19-åringens fortsatta framfart i LSK-tröjan.




